Поспех у інтэрнэце? Гэта рэальна! (+практычныя парады)

Змяніць памер шрыфта Болей Меней Скінуць
Поспех у інтэрнэце? Гэта рэальна! (+практычныя парады)

Як з дапамогай інтэрнэту дасягнуць і асабістых, і арганізацыйных мэтаў? Глыбокія практычныя адказы на гэтае складанае пытанне атрымалі ўдзельнікі чацвертай адукацыйнай сесіі By_HUB, арганізаванай ГА “Цэнтр “Трэці сектар” у Гродне.

Пляцоўка By_HUB мае на мэце абмен ідэямі, камунікацыю людзей, зацікаўленых у засваенні розных інтэрнэт-тэхналогіях.

Украінскія медыяэксперты, трэнеры Віталь Мароз і Сяргей Даніленка далі не толькі тэарэтычныя веды па прасоўванні праектаў і ідэй з дапамогай інтэрнэту, але і паказалі ўдзельнікам шмат інструментаў для прывабнай прэзентацыі сябе ці свайго праекту шырокай аўдыторыі.

Віталь Мароз

Сяргей Даніленка

Пасля знаёмства з удзельнікамі трэнінгу Віталь зазначыў: “Мы ў Гродна чацвёрты раз. Нам заўжды вельмі цікава знаёміцца з новымі людзьмі, перадаваць ім наш вопыт. Мы не любім пасіўных людзей. Нягледзячы на тое, што надвор’е спрыяе таму, каб быць пасіўнымі, уключайцеся ў працу”.

Вельмі шмат інтэрнэту

Інтэрнэт-праекты з выхадам у offline

Віталь і Сяргей распавялі прысутным, што такое праектнае мысленне і якія ў яго ёсць асаблівасці: “Праекты бываюць вельмі рознымі. Пад імі маюцца на ўвазе любыя арганізаваныя дзеянні. Гэта і Вялікая Кітайская сцяна, і розныя бізнэс-праекты кшталту The Walt Disney Company, якую ў Галівудзе заснаваў Уолт Дыснэй, і фестывалі тэатраў, і праект самога сябе…”

Трэнеры адразу зазначылі: “Мы не будзем гаварыць пра грошы, пра прыбытак. Наша задача – расказаць, як уплываць на эмоцыі і пачуцці людзей, каб прыцягнуць і ўтрымаць іх увагу на вашым сайце”. Віталь і Сяргей акцэнтавалі ўвагу ўдзельнікаў трэнінгу менавіта на інфармацыйным складніку любога праекту. Перад слухачамі паставілі наступныя пытанні: як знайсці аднадумцаў, як распрацаваць стратэгію, як скаардынаваць дзеянні ў камандзе, як уплываць на грамадскае меркаванне, як вывесці людзей у offline, як вымяраць вынікі сваёй дзейнасці і павышаць эфектыўнасць сваёй працы…

Удзельнікі трэнінгу

Галоўнае, што вы павінны зразумець і сфармуляваць, падыходзячы да стварэння нейкай ініцыятывы, – мэта, якой вы хочаце дасягнуць. Не абстрактна, “каб быў мір ва ўсім свеце”, а дакладна і канкрэтна: арганзаваць паркоўку для ровараў каля Універсітэта культуры, альбо выратаваць будынак гарадзенскай сінагогі ад “рэастаўрацыі”. Толькі пасля фармулявання мэты можна пачынаць збіраць каманду ды аднадумцаў з дапамогай тых жа сацыяльных сетак.

Інфармацыйная частка кожнага праекту мае свае складнікі, якія робяць вашу ідэю больш разгорнутай, а праект – цікавым і гарманічным. Такімі складнікамі з’яўляюцца партнёры, кліенты, журналісты, канкурэнты, грамадскасць. Гаворачы пра апошнік чыннік – грамадскасць – трэнеры патлумачылі, якія ўмовы неабходныя для таго, каб праект стаў “сваім” для інтэрнэт-карыстальнікаў.

Істотна аб’яднаць людзей вакол пэўных каштоўнасцяў. З аўдыторыяй трэба размаўляць на іх мове, абавязкова варта наладжваць актыўную камунікацыю з людзьмі: усе паспяховыя праекты маюць feed-back. Ваш праект будзе больш цікавым, калі вы будзеце шукаць нестандартныя, арыгінальныя спосабы, каб данесці да чытача-слухача-гледача пэўныя мэсыджы. Гэта разнастайныя флэшмобы з выхадам у offline (напрыклад, папулярны флэшмоб “Free hugs” – бясплатня абдымкі), забаўныя відэаролікі, інтэрактыўныя гульні, фотапраекты, падкасты, галасавалкі, топы і рэйтынгі, карыкатуры, матыватары і дэматыватары, інфаграфіка, цікава аформленыя цытаты вядомых людзей, коміксы… Наогул, гумар у інтэрнэце – гэта тое, без чаго немагчыма ўявіць сучасны папулярны праект.

Калі вы выпрацавалі стратэгію прасоўвання вашага праекту ў інтэрнэце, трэба вызначыцца, якія платформы вы будзеце скарыстоўваць для дасягнення вашых мэтаў. Гэта могуць быць Facebook, Vkontakte, YouTube, Vimeo, Twitter, Tumblr, Blogger, Slideshare, Flickr, Issuu, iBooks, Pinterest.

Адной з падтэм трэнінгу быў дызайн медыяпраектаў. Абмеркавалі ўсё: найбольш выгадны фон для сайтаў ці блогаў (лепей за ўсё – чорным па белым, але можна і наадварот), памер і кегль шрыфта, вылучэнне істотных думак тлустым (лепей ужываць мінімальна, выключэнне – інтэрв’ю, дзе “болдам” вылучаюцца пытанні журналіста), падзяленне тэкста на абзацы, афармленне цытат (у беларускай медыяпрасторы гэта добра робяць часопісы 34mag, CityDOG, ky-ky), ілюстрацыі для праекту (ёсць інтэрнэт-часопісы, якія для кожнай тэмы прыдумляюць асаблівы дызайн старонкі), арыгінальную вёрстку старонак сайта…

Сяргей Даніленка і адзін з удзельнікаў семінару

Безумоўна, шмат увагі надавалі сацыяльным сеткам. У асноўным вялі гаворку пра Facebook ды Twitter. Сярод іншага Віталь расказаў, як абараніць свой профіль у Фэйсбуку ад непажаданых чытачоў (тры ступені прыватнасці запісаў: грамадскія, для сяброў, толькі для сябе), ад хакераў (абавязкова праверце, ці скарыстоўваеце вы пратакол https). Таксама трэнер звярнуў увагу ўдзельнікаў на кантэнт профіляў, на аватаркі, паказаў прыклады ўдалых фотаздымкаў (партрэт чалавека) і не вельмі (чалавек павернуты спіной, альбо замест фота карыстальніка – коцік ці кветачка). Гаворачы пра Facebook, Віталь расказаў пра прынцып працы са старонкамі арганізацыі ці праекта (не блытаць з профілем чалавека ці з групай!), пра статыстыку наведванняў і маніторынг актыўнасці падпісантаў вашай старонкі.

Думаю, пасля такога падрабязнага знаёмства з рознымі праектамі ды прынцыпамі прадстаўлення сябе ці сваёй арганізацыі ў сацсетках тыя слухачы семінару, якія не мелі да сёння профілю ў нейкай сацыяльнай сетцы альбо блога/персанальнага сайта, абавязкова завядуць іх. Скарыстоўваючы тыя тэхналогіі, якія паказалі Віталь і Сяргей.

Інструменты прасоўвання праекту ў інтэрнэце

Удзельнікі семінару падзяліліся на групы і склалі канцэпцыю прасоўвання сваёй ідэі ў інтэрнэце, у тым ліку ў сацыяльных сетках. Пры распрацоўцы канцэпцыі былі ўлічаныя тыя шматлікія арыгінальныя інструменты, пра якія трэнеры не толькі расказалі, але і далі магчымасць кожнаму адразу папрацаваць у кожным з інструментаў. Пра іх і пагаворым.

Прывяду спіс спасылак карысных рэсурсаў, якія былі прадстаўныя слухачам трэнінгу. Усе яны – эфектыўныя пры прасоўванні вашага праекту.

Відэаканструктар jibjab.com дае магчымасці ствараць забаўныя відэаролікі з фотаздымкамі людзей. З дапамогай гэтага сайта, напрыклад, можна дыскрэдытаваць апанента, канкурэнта: загружаеце яго фотаздымкі – і атрымліваецца смешнае відэа, якое актыўна падхопяць блогеры.

Анлайн-петыцыі можна ствараць на сайце onlinepetition.ru.

Па адрасе search.twitter.com знаходзіцца зручны і просты пошук па Твітэры. Задаяце ключавое слова і атрымліваеце вынік, з якога можна зразумець, наколькі актыўна пішуць карыстальнікі сацсеткі пра вашу ініцыятыву альбо кампанію.

Каб знайсці і навязаць кантакты з людзьмі, якія працуюць у нейкай кампаніі, што вас цікавіць, скарыстайцеся пошукам linkedin.com.

Калі вам трэба распрацаваць макет сайта ці блога, альбо зрабіць рэдызайн свайго праекта, вам дапаможа сервіс balsamiq.com. Тут вы створыце эскізы старонак вашага сайта, а пасля аддасцё іх дызайнеру, каб ён зрабіў тое, што вам неабходна.

Скарыстайцеся сайтам shrinkpictures.com, калі вам трэба сціснуць памер фотаздымка для публікацыі ў інтэрнэце, а фоташопа не аказалася пад рукой.

Сайт edit.pho.to – добры памочнік, калі вам трэба скадрыраваць выяву. Гэта бясплатны аналаг праграмы Photoshop. Яшчэ адна альтэрнатыва – picnik.com.

Mailchimp.com – гэта сайт, які скарыстоўваюць найбуйнейшыя сустветныя кампаніі для адпраўлення лістоў па email.

Стварыць запамінальнае, арыгінальнае рэзюмэ можна на сервісе resumup.com.

А сайт glogster.com дапаможа зрабіць прыгожы калаж. З фота, відэа, аўдыё і тэкстам. Спасылкай на вынік можна будзе падзяліцца ў сацыяльных сетках, на сайтах.

Сервіс storify.com – для тых, хто хоча праманіторыць нейкую тэму ў твітэры. Выбіраеце ключавое слова для пошуку, прапісваеце яго на сайце і атрмыліваеце ўсе запісы, якія зрабілі карыстальнікі твітэра з такім словам ці хаштэгам. Вынік можна апублікаваць на сваім сайце альбо на блогу.

З дапамогай prezi.com сможна рабіць вельмі прыгожыя мультымедыйныя прэзентацыі. Эфект будзе! Праверана.

Causes.com – платформа, з дапамогай якой можна распаўсюджваць ідэі і знаходзіць вашых аднадумцаў, якія падтрымаюць ваш праект.

Скарыстоўваючы гэтыя інструменты, вы зробіце кантэнт свайго сайта больш разнастайным і цікавым, а таксама прасунеце праект, дасягнеце сваёй мэты.

Трэнінг у Гродна быў апошнім базавым у межах праграмы “Новыя медыі”. Далей нас чакаюць спецыялізаваныя, больш прасунутыя семінары.

Удзельнікі трэнінга

Ася Паплаўская для www.baj.by, фота аўтара

Дадаць каментар

  • Універсітэт Залатога Веку

    Універсітэт Залатога Веку

    Сайт праекта, скіраванага на сацыяльную і інтэлектуальную актывізацыю сталых людзей. Вучыцца ніколі не позна!

    Школа маладога журналіста

    Школа маладога журналіста

    Праект для тых, хто хоча паспрабаваць свае сілы ў журналістыцы. Працуе ў Гродне з 1997 г.! Далучайся!

Чытай

Чытаць навiны на hrodna.life
  • Міністр эканомікі патлумачыў, чаму дакументы аб інтэграцыі не публікуюць, а Мінфін пачаў працу над адзіным Падаткавым кодэксам
    Дэпутатка Палаты прадстаўнікоў Алена Анісім апублікавала адказ міністра эканомікі Беларусі Дзмітрыя Крутога наконт праграмы інтэграцыі, узгодненай прэм’ерамі Расіі і Беларусі. Ён патлумачыў, чаму дакумент не можа быць апублікаваны. Тым часам Мінфін ужо пачаў працу над адзіным з Расіяй Падатковым кодэксам, а ў сеціве стварылі грамадскую кампанію супраць паглыблення інтэграцыі. Алена Анісім пісала прэм’ер-міністру Беларусі Сяргею Румасу, што […]
  • Гродзенскіх закаханых падлеткаў, якія зноў уцяклі з дома, знайшлі
    Закаханыя падлеткі – уцекачы, якіх тыдзень таму абвесцілі ў вышук, знайшліся. Яны ўцякаюць з дома ўжо другі раз. Мінулы раз, у жніўні, 15-гадовая гарадзенка Дыяна Кавалёва і 17-гадовы Яўген Рукша прыйшлі самі, пасля таго, як больш за тыдзень хаваліся ў лесе. У інтэрв’ю яны распавялі, што збіраліся хавацца да таго часу, пакуль дзяўчынцы ня споўніцца 18. Тады яны […]
  • Маці, якая біла сваё немаўля, далі сем гадоў калоніі
    Гродзенку, якая збівала маленькага сына, асудзілі на 7 гадоў калоніі агульнага рэжыму. Прысуд вынес суд Кастрычніцкага раёну Гродна 16 верасня. Ён яшчэ не набыў законнай моцы, піша svaboda.org. Як расказалі ў судзе Кастрычніцкага раёну Гродна, 20-гадовая жанчына нарадзіла сына сёлета ў лютым. Калі дзіцяці было 2-3 месяцы, маці сістэматычна яго біла. Суд прызнаў жанчыну вінаватай […]
  • Амаль тысячу пачкаў беларускіх цыгарэт адправілі ў Вялікабрытанію поштай
    Амаль 1000 пачкаў цыгарэт з беларускімі акцызамі адправілі пад выглядам цацак з Беластока ў Вялікабрытанію. Польшча не заўсёды з’яўляецца канчатковай кропкай нелегальна перапраўленай з Беларусі кантрабанды цыгарэт. Чым далей ад Беларусі на Захад, тым цыгарэты ў цане робяцца даражэй, піша euroby.info. У час адной з праверак, праведзеных у першай палове верасня на пошце ў польскім […]
© 2012 Грамадcкае аб'яднанне "Цэнтр інфармацыйнай падтрымкі грамадcкіх ініцыятыў "Трэці сектар"
Каталог TUT.BY