Фестываль моладзевай журналістыкі "Твой стыль": Стартуй якасна!
Гродна | 16-18 мая 2014
about festival O festiwalu

Ток ці Шоу?

На адкрыцці трэцяга дня Фестывалю яго вядучыя абвясцілі: “Наперадзе нас чакае самае гарачае мерапрыемства гэтых трох дзён – ток-шоў “Журналістыка ў эпоху інфармацыйных войнаў” – і яны мелі рацыю. Гутарка сапраўды атрымалася вельмі гарачай і насычанай. Градус дыскусіі павялічваўся з кожнай хвілінай. І ўсё гэта, вядома, дзякуючы вядучаму ток-шоу Алесю Залеўскаму і запрошаным экспертам: Дзмітрыю Сурніну, Вользе Шастаковай, Аляксандру Баразенку і Аляксандру Класкоўскаму.

unnamed (2)

unnamed

Як адзначыў у самым пачатку ток-шоу Алесь: “На такую ​​тэму складана ладзіць якое-небудзь шоу, хутчэй, у нас атрымаецца жывая дыскусія”. Усё пачалося з абмеркавання самой дэфініцыі “інфармацыйная вайна”, яе паходжання і шматпланавасці.

unnamed (4)

Затым выказаўся кожны з экспертаў: выяўлялася сваё разуменне і стаўленне да інфармацыйных войнаў, ажыццяўляліся спробы выявіць прычыны іх распальвання, на канкрэтных прыкладах разглядаліся магчымыя спосабы барацьбы з гэтай страшнай з’явай. Некаторыя з гледачоў актыўна ўключаліся ў гутарку, выказваючы свой ​​пункт гледжання ў сітуацыі, якая склалася. Юныя журналісты таксама спрабавалі знайсці сябе ў бурным абмеркаванні. Эксперты, абапіраючыся на свой ​​шматгадовы вопыт працы, давалі пачаткоўцам вельмі каштоўныя прафесійныя парады.

unnamed (7)

unnamed (11)

Напрыклад, Вольга Шастакова падзялілася такімі назіраннямі: “Журналіст павінен даносіць да аўдыторыі тую інфармацыю, у якую сам верыць. Ні пра якую аб’ектыўнасць гаворкі быць не можа. Журналіст – гэта, у першую чаргу, чалавек, які таксама выказвае сваё меркаванне, а прыслухацца да яго ці не – гэта ўжо выбар самага чытача або гледача. І наогул, галоўнае – правільна выбраць СМІ і тэму, у якіх вам будзе камфортна працаваць і выказваць свой ​​пункт гледжання”.

unnamed (5)

Пасля доўгіх і гарачых абмеркаванняў, спрэчак, супрацьстаянняў часам зусім полюсных меркаванняў ўсе ўдзельнікі прыйшлі да адзінай высновы: журналісты ў любой сітуацыі, у тым ліку ў вельмі складаны перыяд інфармацыйных войнаў, нягледзячы ні на што, павінны якасна рабіць сваю працу, захоўваючы пры гэтым чысціню фактаў і шчырае стаўленне.

unnamed (12)

unnamed (9)

unnamed (6)

unnamed (1)

Сваімі ўражаннямі ад сённяшняга мерапрыемства з намі падзялілася Леся Лянок, дарэчы, будучы журналіст: “Ток -шоу было на вельмі актуальную і вострую тэму, якая закранула увесь свет. Дыскусія атрымалася цікавая і насычаная, мы пачулі шмат розных меркаванняў і пунктаў гледжання. Журналісты сапраўды гуляюць важную ролю ў інфармацыйных войнах. Як адзначыў адзін з экспертаў, мы выступаем у ролі дактароў, святароў. Добра справіўся са сваёй місіяй Алесь Залеўскі, не было сумных момантаў або паўз, якія зацягваліся, ды і як чалавек ён вельмі абаяльны і харызматычны”.

Пасля такіх захопленых каментарыяў аднаго з гледачоў, думаю, вы разумееце, чаму пасля мерапрыемства нам захацелася пагутарыць менавіта з вядучым ток -шоу Алесем Залеўскім.

 – На ваш погляд , наколькі ток-шоў як журналісцкая форма эфектыўна пры абмеркаванні і вырашэнні якіх-небудзь актуальных праблем?

– Гэтае эфектыўны сродак, асабліва актуальны ў кантэксце тэмы, якая сёння была агучана. Мы высветлелі падчас ток-шоу, што ахвярамі інфармацыйных войнаў становяцца менавіта людзі, якія не ўмеюць і не хочуць крытычна мысліць. Ток-шоу – гэтя сутыкненне варожасці правдаў, што ўжо само па сабе прымушае удзельніка ці тэлегледача думаць і аналізаваць, з чым пагаджацца, а з чым – не.

– Вы лічыце, сёння адбыўся паўнавартасны дыялог з удзельнікамі?

– Сення, мне падаееца, што так. Але я не да канца задаволены, бо мне хацелася, каб маладыя журналісты, а яны сёння прысутнічалі ў зале, праяўлялі больш актыўнасці. Прага задаваць пытанні – гэта асноўная якасць для журналіста. Я, канешне, дапускаў, што побач з такімі шаноўнымі экспертамі, маладыя журналісты будуць саромецца . Але лічу, што ў журналіста не павінна быць аўтарытэтаў. Адказ на ўсе пытанні трэба шукаць самому.

unnamed (10)

– Якімі якасцямі павінен валодаць сапраўдны тэлежурналіст, каб яму не паставілі дыягназ “гаворачая галава”?

– На тэлебачанні, як правіла, так назваюць тых, хто чытае, што яму напішуць.

Гэта агучванне чужых думак, агучванне інфармацыі толькі дзеля агучвання.

Каб вас не называлі “гаворачай галавой”, трэба самому папрацаваць сярод людзей на месцах тых ці іншых падзеяў, мець досвед працы падчас канфліктаў і рэзанансных палітычных ці грамадскіх падзеяў. Тады ты будзеш мець пэўнае уяўленне, што магчыма агучыць, а што, можа, не да кацна адпавядае крытэрыям праверанай інфармацыі.

Дар’я Курас, фота Ірыны Новік

Мы на Flickr

Copyright 2014 "Трэці сектар"